loading...
[دریچه]
حامد بهروزی بازدید : 457 یکشنبه 17 شهریور 1392 نظرات (4)

صنعت سینما یا هنر سینما ،هر چه که هست، به گونه ای با زندگی من در هم تنیده که احساس مسئولیت متقابلی را در من برمی انگیزد. پس از تماشای تکه های رنگارنگ سینما در ذهن هر فرد سینمادوستی احساس شور و شعفی درونی زاده می شود؛ این حس می تواند اشکال گوناگونی به خود بگیرد، یکی پس از تماشای عاشقانه ها شعر می نویسد و دیگری پس از تماشای حماسه ها به دنبال خلق حماسه می گردد ولی در من این حس به شکل احساس مسئولیتی نمود می یابد که مدام فریاد میزند باید کاری کرد. از آنجاییکه محدودیت ها و مشکلات بر من، شما و جامعه ی ما سایه افکنده است، تنها چیزی که به آن دسترسی داریم نوشتن و به اشتراک گذاشتن عقاید، باورها و برداشت های متفاوت ماست تا بتوانیم با همفکران خود هم رسته شویم. منی که آرزوی کارگردانی داشتم(و دارم) اکنون می خواهم نقد بنویسم ،نقدی که در توانم باشد، نه یک نقد تخصصی از اینها که یک مرد عینکی با کلمات قلمبه سلمبه در تلویزیون به خوردمان می دهد. کلماتی که گاها برای درک فیلم هیچ نیازی به حضور آنها نیست و تنها لذت بردن از یک فیلم برای یک عمر کافی است. سینما دنیایی است متفاوت با هزاران دریچه که هر کسی دریچه ای باز میکند و محو آن می شود؛ من از شما می خواهم از "دریچه" من این دنیای بی نهایت را نوش جان کنید. 

در ضمن مطالبی را که خودم ننوشته ام کاملا با ذکر منبع آورده ام تا حقی از کسی ضایع نشود چون هدف دزدی نیست هدف فقط ترویج سینما است . بیشتر این مطالب اطلاعاتی است پیرامون سینما یا مطالب علمی که برای من جذابیت داشته.

برای بهتر دیدن از این "دریچه" توصیه می کنم از بخش موضوعات استفاده کنید . حتما به بخش صفحات جانبی و به خصوص کافه باران  هم سر بزنید. 

استفاده از مطالب این وبلاگ بدون اجازه مدیر و ذکر منبع اکیدا ممنوع است و باید دانست که استفاده از تلاش های فردی دیگر بدون ذکر نام فرد، عملی بدور از انسانیت است.

برای دریافت پیام بروزرسانی"دریچه" لطفا در قسمت خبرنامه وبلاگ عضو شوید.

امیدوارم مطالب این "دریچه" برای شما نو و متفاوت باشد و همچنین ما را از نظرات سازنده تان بی بهره نگذارید.

م.ش

حامد بهروزی بازدید : 1024 یکشنبه 25 شهریور 1397 نظرات (1)

بهترین بازیگران تکنیک متد اکتینگ

حتما میدانید که برای بعضی بازیگران ایفای نقش تنها به معنی "بازی کردن" یا "تقلید کاراکتر" نیست؛ بعضی ها با نقش هایشان زندگی میکنند. حتما ماجرای خودکشی "هیث لجر" پس از بازی در نقش "جوکر" را شنیده اید یا حتی شاید ماجرای رژیم سخت "کریستین بیل" برای بازی در فیلم "مکانیک" به گوشتان خورده است. "متد اکتینگ" تکنیکی است که طی آن بازیگر تماما از لحاظ فیزیکی و عاطفی سعی میکند با کاراکتر خود ارتباط برقرار بکند. این تکنیک نیازمند کمترین میزان گریم و بیشترین میزان مازوخیسم است. گاها بازیگر تا حدی غرق در خودآزاری برای ایفای نقش بهتر میشود که عوامل فیلم دست به کار می شوند تا او را از ادامه ی این روند باز دارند (آماده سازی "رونی مارا" برای فیلم "دختری با خالکوبی اژدها"). تاریخ سینمای جهان "بازیگران متد" زیادی را به خود دیده است اما در این میان تنها چندین نفر موفق شده اند که حاصل رنج و عذاب چندین ماهه ی خود را بر پرده ی نقره ای مستحکم کنند. در زیر می توانید با ده نمونه از ماندگارترین بازیگران متد آشنا شوید.

حامد بهروزی بازدید : 397 سه شنبه 20 شهریور 1397 نظرات (0)

سیزده دلیل ایرانی: نگاهی بر سریال "13 دلیل" از دیدگاه جامعه ی ایرانی 

تلویزیون، سینما و در کل رسانه مثل چشم، گوش و زبان یک جامعه هستند.

(به ادامه ی مطلب بروید)

حامد بهروزی بازدید : 3636 جمعه 10 شهریور 1396 نظرات (1)

پس می خواهید بدانید که چگونه می توانید یک خون آشام را از پای دربیاورید و او را به جهنمی که از آن آمده است پس بفرستید؟ اگر به دنبال جواب این سوال هستید احتمالا دلیل شما برای پرسیدن این سوال این است که یک خون آشام پشت در اتاق شما منتظر نشسته است تا بمحض خروج شما از اتاقتان خونتان را بنوشد و یا در بهترین حالت شما را به یک خون آشام دیگر تبدیل کند. احتمال دیگری هم این است که به تازگی متوجه شده اید صمیمی ترین دوستتان رفتارهای عجیبی از خود نشان می دهد و زیاد از تابش مستقیم نور خورشید گله میکند. پس با ما باشید تا باهم ده مورد از پرکاربردترین روش های کشتن یک خون آشام را بررسی بکنیم؛ فقط به خاطر داشته باشید که اگر به دوستتان مشکوک شده اید در ابتدا او را تست کنید و بعد از اطمینان حاصل کردن، دست به عمل بزنید!

از آنجایی که خون آشام ها موجودات فراطبیعی نامیرا هستند و از لحاظ فنی مُرده به حساب می آیند پس کشتن موجودی که از قبل مرده است کمی سخت تر از کشتن موجودات میرا خواهد بود. پس از اینکه یک خون آشام کشته می شود معمولا شعله های جهنمی از بدن او بیرون می جهند و در نهایت پس از سوختن، کل بدن خون آشام در یک مدت کوتاه به خاکستر تبدیل می شود. واکنش دی اِن آی شیطانی خون آشام که از بدو تبدیل ،به صورت یک ویروس شیطانی، در بدن یک خون آشام حضور دارد باعث اشتعال خود به خودی سلول های بدن او می شود. 10 روشی که من در زیر این پست ارایه میدهم کاملا تست شده و کارآمد هستند.

حامد بهروزی بازدید : 542 چهارشنبه 18 مرداد 1396 نظرات (0)

انتشار خبر چت کردن دو عدد از ربات های هوش مصنوعی فیسبوک با یکدیگر و با استفاده از یک زبان خود ساخته، موجب شد که به سراغ برترین ربات ها و برترین سیستم های هوش مصنوعی معرفی شده در دنیای سینما برویم تا بدترین ها را از بین صدها نماینده برای این پست انتخاب کنیم. در ابتدا باید ماجرای گزارش اخیر فیسبوک را واکاوی بکنیم.


به ادامه مطلب بروید. 

حامد بهروزی بازدید : 1332 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)

به هر موجود افسانه ای که در افسانه ها و قصه های ترسناک حضور دارند کلمه "هیولا"اطلاق می شود.هیولا ها اغلب ظاهری زشت و ترسناک دارند که باعث ترس در انسان ها و آسیب جانی به آنها می شوند.در دنیای طبیعی نیز هیولاهایی وجود دارند، تا جایی که برخی دانشمندان به دسته بندی این موجودات می پردازند اما هیولاهای طبیعی تفاوت زیادی با هیولاهای دنیای سینما دارند ؛در علم به تمامی موجودات و انسان هایی که از نوعی نقص ژنتیکی رنج می برند هیولا اطلاق می شود،از قبیل کوتولگی و همچنین بزرگ شدن بیش از حد بدن که در انسان ها رایج است یا تولد موجوداتی دو سر .البته برخی از هیولاهایی که در اساطیر خلق شده اند از این موجودات ناقص الهام گرفته شده اند.در اینجا ما با جنبه علمی موضوع کاری نداریم آنچه ما می خواهیم بررسی کنیم حضور و تنوع این موجودات در سینما است.

در ادامه مطلب بیشتر بخوانید...

حامد بهروزی بازدید : 3442 پنجشنبه 28 شهریور 1392 نظرات (1)

پشت داستان کمدی_اکشن فیلم رنج و گنج، یک داستان جنایی آزار دهنده وجود دارد که هیچ شباهتی به یک طنز ندارد.با مطالعه داستان واقعی جنایت متوجه خواهید شد که اختلاف زیادی بین نسخه اصلی و سینمایی این فیلم وجود دارد برای مثال کاراکتر هایی حذف و کاراکترهایی نیز اضافه شده اند.در ادامه مطلب متنی را میبینید که از یک منبع معتبر برداشته و توسط خود من ودوستان ترجمه شده است .این مطلب گزارشی از شرح واقعی این جنایت است که بیشتر آن از کتاب خود شیلر که بعدها منتشر کرد برداشت شده است.

دوستانی که قصد استفاده از این مطلب را دارند لطفا از مدیر کسب اجازه کنند تا حقی از کسی ضایع نشود چون برای ترجمه و ویرایش این مطلب زحمت زیادی کشیده شده است.

در ادامه مطلب بیشتر بخوانید...

حامد بهروزی بازدید : 927 چهارشنبه 27 شهریور 1392 نظرات (0)

ارواح یا اشباح موجودات ترسناک در دنیای سینما هستند که از زمان ابتدایی ترین فیلم های ترسناک بر روی پرده سینما حضور دارند که با گذشت زمان از محدودیت ژانر ترسناک خارج شده اند و در ژانرهای دیگر نیز حضر پیدا کرده اند.در اینجا ما با فلسفه وجودی روح کاری نداریم چون فرهنگ ها ومذاهب مخلف باورهای گوناگونی نسبت به پدیده ی روح دارند ؛آنچه ما در اینجا بررسی میکنیم نمود روح و اشباه در سینما و در درون جعبه جادو است.همانگونه که گفته شد اشباه بخشی جداناشدنی از ژانر فیلم های ترسناک هستند ودر فیلم های فراونی ارواح خبیث به تصویر کشیده شده اند .

دز ادامه مطلب بیشتر بخوانید...

حامد بهروزی بازدید : 15451 چهارشنبه 27 شهریور 1392 نظرات (30)

ومپایر یا خون آشام موجودی افسانه ای و متعلق به فولکلورهای چندین فرهنگ مختلف است که از موجودات زنده و به خصوص خون تازه انسان تغذیه می کند.

در داستان های باستانی تمدن های زیادی ردی از این موجودات خون خوار به چشم می خورد اما قصه ی خون آشام ها به این گونه که ما امروزه می بینیم در قرن شانزدهم و از منطقه ی بالکان و اروپای شرقی سر چشمه می گیرد ،در قرن هفدهم مسافرانی که از بخش مرکزی اروپا می آمدند افسانه های هولناکی از موجودات خون آشام و بد ذات نقل می کردند این وحشت و ترس از موجودات خون آشام در قرن هیجدهم در مجارستان بسیار بالا گرفت تا جایی که عده ای انسان های بی گناه را به خون آشام بودن محکوم می کردند و آنها را سر به نیست می کردند .

در ادامه مطلب بیشتر بخوانید...

 

 

حامد بهروزی بازدید : 11806 سه شنبه 26 شهریور 1392 نظرات (0)

زامبی ها موجوداتی افسانه ای در فیلم ها و کتاب های ترسناک (و گاهی ژانرهای دیگر) هستند که پس از مرگ به دلایلی دوباره زنده شده اند و قصد جان انسان های زنده را دارند ؛ با اولین گاز یک زامبی از بدن یک انسان ،او را نیز به موجودی شبیه به خود تبدیل می کند و در زمانی کوتاه دسته ای عظیم از مرده های متحرک را تشکیل می دهند. زامبی ها پس از اینکه طی فرایندی از انسان به زامبی تبدیل می شوند دیگر قدرت تفکر خود را از دست می دهند و موجوداتی احمق و بی عقل و البته وحشی هستند که انسان هارا به عنوان طعمه می بینند وبه سوی آنها حمله ور می شوند تا بتوانند ار آنها تغذیه کنند.زامبی ها در ابتدا با ژانر ترسناک قدم به دنیای سینما گذاشتند ولی این موجودات خطرناک افسانه ای به یک ژانر خاص پایبند نماندند و پای خود را به ژانرهای دیگری همچون کمدی ،رمانس و علمی تخیلی نیز باز کردند.وقتی می گوییم زامبی ها موجوداتی دوباره زنده شده هستند بی اختیار ذهن ما خون آشام ها ، مومیایی ها و موجوداتی از این قبیل را نیز در این گروه قرار می دهد ولی باید توجه داشت که این موجودات با هم متفاوت هستند و هر کدام در ادبیات و سینما جایگاه جداگانه ای برای خود دست وپا کرده اند.

در ادامه مطلب بخوانید...

 

 

حامد بهروزی بازدید : 2429 پنجشنبه 07 شهریور 1392 نظرات (4)

در طول تاریخ صدها نویسنده برای شخصیت ها و داستان های خود دنیاهای فانتزی خلق کرده اند این کار به آنها کمک می کرده  که محدودیت های دنیای زمینی را کنار بگذارند و در فضای بی پایان ذهن خلاقشان این سرزمین ها را گسترش دهند ، برای آنها نقشه طرح کنند ، ویژگی مشخص کنند ، قانون طرح کنند و در نهایت با قرار دادن شخصیت ها در این سرزمینها داستان هایی خلق کنند که برای همیشه در یادها باقی بمانند البته گاهی اوقات انتخاب یک فضای خیالی و ساختگی به دلیل فشار حاکمان و حکومت وقت بوده و در برخی موارد صرفا برای جذابیت و زیبایی داستان بوده .

هر چند هر یک از این سرزمین ها در عرصه ادبیات به مخاطبان معرفی شده اند ولی بی شک دنیای سینما بزرگترین نقش را در همه گیر کردن آنها داشته است؛ شاید اگر سینما گران غربی به این دنیاها رنگ و لعاب نمی دادند و پای آنها را به پرده نقره ای باز نمی کردند این سرزمین های رویایی و دوست داشتنی امروز فقط در قالب کتاب ها باقی می ماندند و همچون شخصیت های شاهنامه سزرمین ما در گوشه ای از تاقچه مادر بزرگ خاک می خوردند.

 

 

درباره ما
در این وبلاگ قرار نیست خیلی تخصصی فیلم نقد کنیم فقط یک عشق فیلم برداشتهاش رو از فیلم هایی که می بینه به اشتراک می زاره و از "دریچه" خودش به فیلم ها نگاه می کنه .."م.ش"
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما کدام یک از کارگردانان زیر پرونده کاری موفق تری داشته است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 40
  • کل نظرات : 47
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 91
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 329
  • بازدید ماه : 843
  • بازدید سال : 5,942
  • بازدید کلی : 106,167