loading...
[دریچه]
حامد بهروزی بازدید : 457 یکشنبه 17 شهریور 1392 نظرات (4)

صنعت سینما یا هنر سینما ،هر چه که هست، به گونه ای با زندگی من در هم تنیده که احساس مسئولیت متقابلی را در من برمی انگیزد. پس از تماشای تکه های رنگارنگ سینما در ذهن هر فرد سینمادوستی احساس شور و شعفی درونی زاده می شود؛ این حس می تواند اشکال گوناگونی به خود بگیرد، یکی پس از تماشای عاشقانه ها شعر می نویسد و دیگری پس از تماشای حماسه ها به دنبال خلق حماسه می گردد ولی در من این حس به شکل احساس مسئولیتی نمود می یابد که مدام فریاد میزند باید کاری کرد. از آنجاییکه محدودیت ها و مشکلات بر من، شما و جامعه ی ما سایه افکنده است، تنها چیزی که به آن دسترسی داریم نوشتن و به اشتراک گذاشتن عقاید، باورها و برداشت های متفاوت ماست تا بتوانیم با همفکران خود هم رسته شویم. منی که آرزوی کارگردانی داشتم(و دارم) اکنون می خواهم نقد بنویسم ،نقدی که در توانم باشد، نه یک نقد تخصصی از اینها که یک مرد عینکی با کلمات قلمبه سلمبه در تلویزیون به خوردمان می دهد. کلماتی که گاها برای درک فیلم هیچ نیازی به حضور آنها نیست و تنها لذت بردن از یک فیلم برای یک عمر کافی است. سینما دنیایی است متفاوت با هزاران دریچه که هر کسی دریچه ای باز میکند و محو آن می شود؛ من از شما می خواهم از "دریچه" من این دنیای بی نهایت را نوش جان کنید. 

در ضمن مطالبی را که خودم ننوشته ام کاملا با ذکر منبع آورده ام تا حقی از کسی ضایع نشود چون هدف دزدی نیست هدف فقط ترویج سینما است . بیشتر این مطالب اطلاعاتی است پیرامون سینما یا مطالب علمی که برای من جذابیت داشته.

برای بهتر دیدن از این "دریچه" توصیه می کنم از بخش موضوعات استفاده کنید . حتما به بخش صفحات جانبی و به خصوص کافه باران  هم سر بزنید. 

استفاده از مطالب این وبلاگ بدون اجازه مدیر و ذکر منبع اکیدا ممنوع است و باید دانست که استفاده از تلاش های فردی دیگر بدون ذکر نام فرد، عملی بدور از انسانیت است.

برای دریافت پیام بروزرسانی"دریچه" لطفا در قسمت خبرنامه وبلاگ عضو شوید.

امیدوارم مطالب این "دریچه" برای شما نو و متفاوت باشد و همچنین ما را از نظرات سازنده تان بی بهره نگذارید.

م.ش

حامد بهروزی بازدید : 1024 یکشنبه 25 شهریور 1397 نظرات (1)

بهترین بازیگران تکنیک متد اکتینگ

حتما میدانید که برای بعضی بازیگران ایفای نقش تنها به معنی "بازی کردن" یا "تقلید کاراکتر" نیست؛ بعضی ها با نقش هایشان زندگی میکنند. حتما ماجرای خودکشی "هیث لجر" پس از بازی در نقش "جوکر" را شنیده اید یا حتی شاید ماجرای رژیم سخت "کریستین بیل" برای بازی در فیلم "مکانیک" به گوشتان خورده است. "متد اکتینگ" تکنیکی است که طی آن بازیگر تماما از لحاظ فیزیکی و عاطفی سعی میکند با کاراکتر خود ارتباط برقرار بکند. این تکنیک نیازمند کمترین میزان گریم و بیشترین میزان مازوخیسم است. گاها بازیگر تا حدی غرق در خودآزاری برای ایفای نقش بهتر میشود که عوامل فیلم دست به کار می شوند تا او را از ادامه ی این روند باز دارند (آماده سازی "رونی مارا" برای فیلم "دختری با خالکوبی اژدها"). تاریخ سینمای جهان "بازیگران متد" زیادی را به خود دیده است اما در این میان تنها چندین نفر موفق شده اند که حاصل رنج و عذاب چندین ماهه ی خود را بر پرده ی نقره ای مستحکم کنند. در زیر می توانید با ده نمونه از ماندگارترین بازیگران متد آشنا شوید.

حامد بهروزی بازدید : 397 سه شنبه 20 شهریور 1397 نظرات (0)

سیزده دلیل ایرانی: نگاهی بر سریال "13 دلیل" از دیدگاه جامعه ی ایرانی 

تلویزیون، سینما و در کل رسانه مثل چشم، گوش و زبان یک جامعه هستند.

(به ادامه ی مطلب بروید)

حامد بهروزی بازدید : 3636 جمعه 10 شهریور 1396 نظرات (1)

پس می خواهید بدانید که چگونه می توانید یک خون آشام را از پای دربیاورید و او را به جهنمی که از آن آمده است پس بفرستید؟ اگر به دنبال جواب این سوال هستید احتمالا دلیل شما برای پرسیدن این سوال این است که یک خون آشام پشت در اتاق شما منتظر نشسته است تا بمحض خروج شما از اتاقتان خونتان را بنوشد و یا در بهترین حالت شما را به یک خون آشام دیگر تبدیل کند. احتمال دیگری هم این است که به تازگی متوجه شده اید صمیمی ترین دوستتان رفتارهای عجیبی از خود نشان می دهد و زیاد از تابش مستقیم نور خورشید گله میکند. پس با ما باشید تا باهم ده مورد از پرکاربردترین روش های کشتن یک خون آشام را بررسی بکنیم؛ فقط به خاطر داشته باشید که اگر به دوستتان مشکوک شده اید در ابتدا او را تست کنید و بعد از اطمینان حاصل کردن، دست به عمل بزنید!

از آنجایی که خون آشام ها موجودات فراطبیعی نامیرا هستند و از لحاظ فنی مُرده به حساب می آیند پس کشتن موجودی که از قبل مرده است کمی سخت تر از کشتن موجودات میرا خواهد بود. پس از اینکه یک خون آشام کشته می شود معمولا شعله های جهنمی از بدن او بیرون می جهند و در نهایت پس از سوختن، کل بدن خون آشام در یک مدت کوتاه به خاکستر تبدیل می شود. واکنش دی اِن آی شیطانی خون آشام که از بدو تبدیل ،به صورت یک ویروس شیطانی، در بدن یک خون آشام حضور دارد باعث اشتعال خود به خودی سلول های بدن او می شود. 10 روشی که من در زیر این پست ارایه میدهم کاملا تست شده و کارآمد هستند.

حامد بهروزی بازدید : 362 جمعه 10 شهریور 1396 نظرات (1)

فیلم "The Evil Within" یا به فارسی "اهریمن درون" در سال 2017 میلادی از سوی کمپانی ویژن منتشر شد اما نکته جالب این فیلم در این است که پروژه ساخت این فیلم در سال 2002 میلادی کلید خورده بود.


در ادامه مطلب بخوانید ...

حامد بهروزی بازدید : 542 چهارشنبه 18 مرداد 1396 نظرات (0)

انتشار خبر چت کردن دو عدد از ربات های هوش مصنوعی فیسبوک با یکدیگر و با استفاده از یک زبان خود ساخته، موجب شد که به سراغ برترین ربات ها و برترین سیستم های هوش مصنوعی معرفی شده در دنیای سینما برویم تا بدترین ها را از بین صدها نماینده برای این پست انتخاب کنیم. در ابتدا باید ماجرای گزارش اخیر فیسبوک را واکاوی بکنیم.


به ادامه مطلب بروید. 

حامد بهروزی بازدید : 314 دوشنبه 16 مرداد 1396 نظرات (0)

مثال خوبی از اصطلاح معروف "یکی به نعل و یکی به میخ".

فیلم "جیمی وست وود: قهرمان آمریکایی"،  با بازی "ماز جبرانی"، استندآپ کمیدین معروف ایرانی-آمریکایی، در ظاهر یک کمدی سطحی به نظر میرسه ولی در پشت شوخی های ضعیف و گاها زننده اش حرفهای خوبی میزنه و به اصطلاح حرفش رو در لفافه طنز به مخاطب میرسونه. البته شاید این فیلم برای مخاطب آمریکایی گیرایی خاصی در پی نداشته باشه ولی بدون شک برای مخاطب ایرانی و بالاخص ایرانیان مقیم آمریکا بسیار گیرا خواهد بود. 

یکی از بهترین و عمیقترین سکانس ها وقتی هست که جمشید(جیمی) در موزه "تندیس حقوق بشر کوروش " رو میبینه و شروع به پز دادن در مورد اون میکنه. اینکه چیزی از ایران به یغما برده شده و برای ما فقط افتخار کردنش باقی مونده قطعا برای هیچکس تازه نیست. البته در ادامه جمشید همون تندیس رو هم میندازه و میشکنه. (برداشت از این قطعه با خودتان).

نکته جالب دیگه این هست که این فیلم با زیبایی خاصی بزرگنمایی و دروغ پراکنی رسانه های هر دو کشور رو به سخره گرفته و به مخاطب القا کرده که دفعه بعد در مورد اخباری که از رسانه های ملی میشنوه وسواس بیشتری به خرج بده.

حتما فیلم رو ببینید.

حامد بهروزی بازدید : 242 یکشنبه 15 مرداد 1396 نظرات (0)

" گاهی اوقات ندونستن حقیقت آرامش بخشتره "


فیلم "افشاگری" روایتی است  مستندوار از پدیده ی " پدوفیلیسم" در بین کشیش های آمریکایی. داستان زمانی جذابتر میشه و نیاز به 'افشاگری' پیدا میکنه که بسیاری از اسقف های آمریکایی دست به پنهانکاری و توجیه تراشی برای این کار میزنند.

تکه ای هست که بارها در طول فیلم از زبان کاراکترهای مختلف تکرار میشه: " این افراد آدمهای خوبی هستن، به مردم کمک های زیادی کردند، نباید بخاطر چندتا سیب گندیده یک درخت رو از ریشه برید". اینکه باید برید یا نه رو شما با عقل سلیم خودتون حلاجی کنید و قضاوت. 

فیلم روی سرنوشت این بچه ها که الان مردان بالغی هستند تمرکز بیشتری داره، و نشان میده که چگونه اتفاقات  کودکیشون سرنوشت اونها رو کاملا تغییر داده.

نکته ی دیگه ای که فیلم مدام از زبان کاراکترها اون رو بازگو میکنه پنهانکاری های صورت گرفته پیرامون این موضوع هست. اینکه چرا چنین موضوعی باید خیلی ساده حل و فصل بشه و مجرم به اشتباه بودن کارش پی نبره سوالی هست که مدام در ذهن بیننده ایجاد میشه.

در سرتاسر فیلم یک جو (تم) مرموز مذهب ستیزی حاکم هست که با ابزارها و المان های مختلفی به خورد خط روایی داستان داده شده. مثل زمانی که تصویر یک کلیسا و یک پارک بازی کنار هم نشون داده میشه یا زمانی که "رزندس" جلوی در کلیسا ایستاده و به آواز خوانی بچه ها نگاه تاسف بار میکنه.

کارگردان شدیدا اصرار داره که جایگاه دین در جوامع مدرن مانند جامعه ی آمریکا در شهری مثل "بوستون" در حال افول هست و تنها دلیل اون مبلغین دین و افکار قدیمی اونها هست.

فیلم "افشاگری" برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال 2015 بود اما تمامی داوران میدونستند که این فیلم از لحاظ فیلمسازی و کارگردانی فیلم قوی و پخته ای نبود، بلکه این جایزه تنها بخاطر تلاش های تمامی اون روزنامه نگار ها به فیلم "افشاگری" رسید. حضور ستاره هایی مانند "مارک روفالو" و "مایکل کیتون" این فیلم رو از لحاظ فیلمسازی سقیل نکرده، به جرات میشه گفت که اگر بازیگران میان رده ای نیز بکار گرفته میشدند این فیلم باز هم همون تاثیر نهایی رو میداشت و برنده ی اسکار میشد؛ چون موضوع اسکار گرفته و نه هنر. هیت داوران اسکار از این کارها زیاد دارند، نمونه ی بارز آن انتخاب فیلم "آرگو" در سال 2012 به عنوان بهترین فیلم تنها به دلیل اینکه زد-ایرانی بود.

با وجود همه ی این سیاست بازی ها، فیلم "افشاگری" بخوبی  داستانی واقعی رو بخوبی روایت کرده. بیاد داشته باشید، این فیلم برای وقت پر کردن نیست بلکه برای آگاه کردن هست.

حامد بهروزی بازدید : 377 جمعه 13 مرداد 1396 نظرات (0)

"اگه یه درخت مسیری رو مسدود کرده، بدون شک باید مسیر رو کج کرد بجای اینکه درخت رو ببریم"


فیلم "یافتن آلتامیرا" سرگذشت باستان شناسی رو روایت میکنه که دختر کوچکش بطور اتفاقی غاری پر از نقاشی های باستانی پیدا میکنه.

توی این فیلم به صورتی مستقیم درگیر کشمکشی بین مذهب و علم خواهید بود. کل فلسفه فیلم برپایه رویارویی دو گروه استوار هست؛ مذهبیونی که به خلقت ازلی ایمان دارند و اهالی علم که به خلقت اتفاقی و نظریه تکامل(داروینیسم) باور دارند. ولی کارگردان به هیچ وجه دست بیننده را باز نمیگذاره تا با بررسی زیر و بم موضوعات یکی از این دو گروه رو برحق بدونه و به صراحت و با ریزه کاری های خاص شما رو مجاب میکنه تا طرف اهالی علم رو بگیرید. (که البته ناگفته نماند کاستی های اهالی علم و همچنین مذهبیون نیز نشون داده میشه).

خب گفتیم تقابل علم و مذهب؛ کارگردان این فیلم یعنی "هیو هادسون" به زیبایی این موضوع رو به صورت نمادین وارد فضای یک خانواده معمولی اسپانیایی کرده. در این فیلم مادر خانواده با بازی "گلشیفته فراهانی" نماد کاملی از مذهب و پایبندی به اصول مذهبی هست و پدر خانواده با بازی "آنتونیو باندراس" نمودی از جامعه ی علمی هست که به هر طریقی سعی در توجیه علمی وقایع دارند. ولی باز کارگردان به شما فرصت جهت گیری نمیده و در پایان فیلم علم بر مذهب غلبه میکنه.

این فیلم رو صرفا بخاطر بازی گلشیفته فراهانی نبینید، این فیلم رو ببینید چون حرفهای زیادی برای گفتن داره.

حامد بهروزی بازدید : 1332 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)

به هر موجود افسانه ای که در افسانه ها و قصه های ترسناک حضور دارند کلمه "هیولا"اطلاق می شود.هیولا ها اغلب ظاهری زشت و ترسناک دارند که باعث ترس در انسان ها و آسیب جانی به آنها می شوند.در دنیای طبیعی نیز هیولاهایی وجود دارند، تا جایی که برخی دانشمندان به دسته بندی این موجودات می پردازند اما هیولاهای طبیعی تفاوت زیادی با هیولاهای دنیای سینما دارند ؛در علم به تمامی موجودات و انسان هایی که از نوعی نقص ژنتیکی رنج می برند هیولا اطلاق می شود،از قبیل کوتولگی و همچنین بزرگ شدن بیش از حد بدن که در انسان ها رایج است یا تولد موجوداتی دو سر .البته برخی از هیولاهایی که در اساطیر خلق شده اند از این موجودات ناقص الهام گرفته شده اند.در اینجا ما با جنبه علمی موضوع کاری نداریم آنچه ما می خواهیم بررسی کنیم حضور و تنوع این موجودات در سینما است.

در ادامه مطلب بیشتر بخوانید...

حامد بهروزی بازدید : 716 جمعه 29 شهریور 1392 نظرات (0)

موجودات فرازمینی همانگونه که از نامشان پیداست به موجوداتی گفته می شود که زیستگاه آن ها در کره ی زمین نیست و از سیاره ای به جز کره زمین وارد این سیاره می شوند و گاهی نیز در قاب سینما انسان وارد زیستگاه این موجودات می شود و با آن ها روبرو می شود.اصطلاح موجود فرازمینی  از کوچکترین باکتری فرازمینی تا موجوداتی پیشرفته تر از انسان را شامل می شود که خارج از این سیاره زندگی می کنند.این موجودات شامل طیف بزرگ و متنوعی از موجودات عجیب و غریب هستند که بیشتر توسط ادبیات و سینما به انسان ها معرفی شده اند.

در ادامه مطلب بیشتر بخوانید...

حامد بهروزی بازدید : 3442 پنجشنبه 28 شهریور 1392 نظرات (1)

پشت داستان کمدی_اکشن فیلم رنج و گنج، یک داستان جنایی آزار دهنده وجود دارد که هیچ شباهتی به یک طنز ندارد.با مطالعه داستان واقعی جنایت متوجه خواهید شد که اختلاف زیادی بین نسخه اصلی و سینمایی این فیلم وجود دارد برای مثال کاراکتر هایی حذف و کاراکترهایی نیز اضافه شده اند.در ادامه مطلب متنی را میبینید که از یک منبع معتبر برداشته و توسط خود من ودوستان ترجمه شده است .این مطلب گزارشی از شرح واقعی این جنایت است که بیشتر آن از کتاب خود شیلر که بعدها منتشر کرد برداشت شده است.

دوستانی که قصد استفاده از این مطلب را دارند لطفا از مدیر کسب اجازه کنند تا حقی از کسی ضایع نشود چون برای ترجمه و ویرایش این مطلب زحمت زیادی کشیده شده است.

در ادامه مطلب بیشتر بخوانید...

حامد بهروزی بازدید : 927 چهارشنبه 27 شهریور 1392 نظرات (0)

ارواح یا اشباح موجودات ترسناک در دنیای سینما هستند که از زمان ابتدایی ترین فیلم های ترسناک بر روی پرده سینما حضور دارند که با گذشت زمان از محدودیت ژانر ترسناک خارج شده اند و در ژانرهای دیگر نیز حضر پیدا کرده اند.در اینجا ما با فلسفه وجودی روح کاری نداریم چون فرهنگ ها ومذاهب مخلف باورهای گوناگونی نسبت به پدیده ی روح دارند ؛آنچه ما در اینجا بررسی میکنیم نمود روح و اشباه در سینما و در درون جعبه جادو است.همانگونه که گفته شد اشباه بخشی جداناشدنی از ژانر فیلم های ترسناک هستند ودر فیلم های فراونی ارواح خبیث به تصویر کشیده شده اند .

دز ادامه مطلب بیشتر بخوانید...

حامد بهروزی بازدید : 15451 چهارشنبه 27 شهریور 1392 نظرات (30)

ومپایر یا خون آشام موجودی افسانه ای و متعلق به فولکلورهای چندین فرهنگ مختلف است که از موجودات زنده و به خصوص خون تازه انسان تغذیه می کند.

در داستان های باستانی تمدن های زیادی ردی از این موجودات خون خوار به چشم می خورد اما قصه ی خون آشام ها به این گونه که ما امروزه می بینیم در قرن شانزدهم و از منطقه ی بالکان و اروپای شرقی سر چشمه می گیرد ،در قرن هفدهم مسافرانی که از بخش مرکزی اروپا می آمدند افسانه های هولناکی از موجودات خون آشام و بد ذات نقل می کردند این وحشت و ترس از موجودات خون آشام در قرن هیجدهم در مجارستان بسیار بالا گرفت تا جایی که عده ای انسان های بی گناه را به خون آشام بودن محکوم می کردند و آنها را سر به نیست می کردند .

در ادامه مطلب بیشتر بخوانید...

 

 

حامد بهروزی بازدید : 11806 سه شنبه 26 شهریور 1392 نظرات (0)

زامبی ها موجوداتی افسانه ای در فیلم ها و کتاب های ترسناک (و گاهی ژانرهای دیگر) هستند که پس از مرگ به دلایلی دوباره زنده شده اند و قصد جان انسان های زنده را دارند ؛ با اولین گاز یک زامبی از بدن یک انسان ،او را نیز به موجودی شبیه به خود تبدیل می کند و در زمانی کوتاه دسته ای عظیم از مرده های متحرک را تشکیل می دهند. زامبی ها پس از اینکه طی فرایندی از انسان به زامبی تبدیل می شوند دیگر قدرت تفکر خود را از دست می دهند و موجوداتی احمق و بی عقل و البته وحشی هستند که انسان هارا به عنوان طعمه می بینند وبه سوی آنها حمله ور می شوند تا بتوانند ار آنها تغذیه کنند.زامبی ها در ابتدا با ژانر ترسناک قدم به دنیای سینما گذاشتند ولی این موجودات خطرناک افسانه ای به یک ژانر خاص پایبند نماندند و پای خود را به ژانرهای دیگری همچون کمدی ،رمانس و علمی تخیلی نیز باز کردند.وقتی می گوییم زامبی ها موجوداتی دوباره زنده شده هستند بی اختیار ذهن ما خون آشام ها ، مومیایی ها و موجوداتی از این قبیل را نیز در این گروه قرار می دهد ولی باید توجه داشت که این موجودات با هم متفاوت هستند و هر کدام در ادبیات و سینما جایگاه جداگانه ای برای خود دست وپا کرده اند.

در ادامه مطلب بخوانید...

 

 

حامد بهروزی بازدید : 1089 سه شنبه 26 شهریور 1392 نظرات (0)

دنیل ،‌آدریان و پاول ؛ سه بدنساز با هیکل هایی درشت در میامی آمریکا هستند که در باشگاه بدن سازی سان جیم کار می کنند و رویای زندگی آمریکایی را در سر دارند.دنیل تحت تاثیر حرف های جانی وو قرار می گیرد و تصمیم می گیرد که زندگی خودش را بهتر کند . سپس با کمک آدریان و پاول تصمیم به ربودن یکی از مشتری های ثروتمند باشگاه بدن سازی می گیرند تا به زور او را مجبور به امضا کردن مدارکی کنند که در آنها اموال خود را به این سه نفر واگذار می کند ولی از آنجا که کارها طبق نقشه پیش نمی روند این سه نفر مجبور می شوند که دست به کارهای وحشتناکی بزنند.

در ادامه مطلب بخوانید....

 

 

حامد بهروزی بازدید : 2429 پنجشنبه 07 شهریور 1392 نظرات (4)

در طول تاریخ صدها نویسنده برای شخصیت ها و داستان های خود دنیاهای فانتزی خلق کرده اند این کار به آنها کمک می کرده  که محدودیت های دنیای زمینی را کنار بگذارند و در فضای بی پایان ذهن خلاقشان این سرزمین ها را گسترش دهند ، برای آنها نقشه طرح کنند ، ویژگی مشخص کنند ، قانون طرح کنند و در نهایت با قرار دادن شخصیت ها در این سرزمینها داستان هایی خلق کنند که برای همیشه در یادها باقی بمانند البته گاهی اوقات انتخاب یک فضای خیالی و ساختگی به دلیل فشار حاکمان و حکومت وقت بوده و در برخی موارد صرفا برای جذابیت و زیبایی داستان بوده .

هر چند هر یک از این سرزمین ها در عرصه ادبیات به مخاطبان معرفی شده اند ولی بی شک دنیای سینما بزرگترین نقش را در همه گیر کردن آنها داشته است؛ شاید اگر سینما گران غربی به این دنیاها رنگ و لعاب نمی دادند و پای آنها را به پرده نقره ای باز نمی کردند این سرزمین های رویایی و دوست داشتنی امروز فقط در قالب کتاب ها باقی می ماندند و همچون شخصیت های شاهنامه سزرمین ما در گوشه ای از تاقچه مادر بزرگ خاک می خوردند.

 

 

حامد بهروزی بازدید : 331 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

فهرست زیر شامل ده کارگردانی است که در مجموع فیلم های ساخته شده توسط آنها بیشتر از بقیه فروش داشته و بعد بر اساس میانگین فروش هر فیلم آنها رتبه شان مرتب شده پس بنابر این انتظار نداشته باشید که جیمز کامرون را در صدر این فهرست ببینید چون توسط جورج لوکاس کهنه کار اشغال شده.کارگردان های پرکار و البته کسانی که فیلمهایشان اغلب جزء بلک باسترها هستند در بالای این جدول حضور خواهند داشت و نکته دیگر اینکه فروش فیلم ها بر اساس گیشه های آمریکای شمالی است.

حامد بهروزی بازدید : 367 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

این دو فهرست شامل بازیگران زن و مردی هستند که فروش فیلم های آنها در مجموع بیشتر از بقیه بازیگران است . تمامی این بازیگران در فیلم های خاطره انگیز فراوانی بازی کرده اند . در مورد این بازیگران می شود گفت که موفقیت فیلم هایشان باعث شهرتشان شده و نه اینکه نام آنها باعث فروش فیلم ها شود البته در بین فیلم هایشان می شود عناوینی یافت که با موفقیت چندانی روبرو نشده اند. اما در کل اینان بهترین های سینما هستند هر چند نام افرادی مانند دی کاپریو در این فهرست خالیست.

 

 

حامد بهروزی بازدید : 372 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (2)

تا سال 2000 تنها هفت عنوان فیلم وجود داشت که به صورت سری اکران می شد اما با ورود به قرن بیست و یکم این تعداد به صورت فزاینده ای بالا رفت و به عدد 30 رسید شاید سینماگران دریافتند که ساختن ادامه ای بر یک اثر آسان تر از خلق یک اثر نو است چون بیننده از قبل با فضا و شخصیت ها آشنایی دارد و فقط آماده دریافت ادامه داستان است و شاید هم دلیل اینکه فیلمی مانند جیمز باند تا 25 قسمت هم طول میکشد این است که کنجکاوی انسان پایان ندارد و کلا علاقه ای به پایان ندارد و دوست دارد همه چیز ادامه دار باشد.

حامد بهروزی بازدید : 329 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

اگر بخواهیم به ماجرا به چشم قیمت واقعی دلار نگاه نکنیم، جدول زیر به دست می آید . با این حال اگر این هزینه ها را به دلار امروز هم حساب کنیم باز هم دزدان دریایی کارائیب را در صدر جدول می بینیم و فقط تایتانیک است که از رتبه شانزدهم فهرست به رده دوم صعود می کند. از فیلم های کلاسیک هم فقط کلئوپاترا(1963) است که سری میان سرها دارد.هزینه این فیلم کلاسیک با بازی الیزابت تیلور با حساب دلار امروزی چیزی حدود 236 میلیون دلار می شود ولی هزینه واقعی فیلم 31 میلیون دلار بوده که البته در زمان خودش رکوردی جاودانه به حساب می آید.

حامد بهروزی بازدید : 289 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

مثل هر جامعه ای که رکوردشکنی در آن اهمیت دارد(اگر نداشت پس این همه داده و اطلاعات از کجا آمده)در سینما هم می شود چنین رقابتی را به صورت زیر پوستی احساس کرد. اما از نکات جذاب این بحث این است که دو فیلم "تولد یک ملت"(دی.دبلیو.گریفیث) و "بر باد رفته" توانسته اند روی هم رفته برای 25 سال متوالی رکورد پرفروش ترین فیلم سینمایی را از آن خود کنند. استیون اسپیلبرگ هم تنها کارگردانی است که سه فیلمش رکورد دار فروش شده و بعد از آن جیمز کمرون قرار دارد که با فیلم های تایتانیک و آواتار هنوز دست نیافتنی به نظر می رسد.

حامد بهروزی بازدید : 769 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

فهرست پرفروشترین فیلم ها با اینکه فیلم های جذاب و تماشایی در خود جای داده است . اما چند ایراد اساسی دارد ؛ اول اینکه با یک نگاه ساده می شود فهمید به غیر از تایتانیک ، بقیه فیلم های جدول برای دو دهه اول سال 2000 میلادی هستند.تازه خود تایتانیک هم فیلم چندان کلاسیکی محسوب نمی شود و این به خاطر محبوب بودن این فیلم ها و یا کم فروش بودن فیلم های کلاسیک نیست.مشکل جای دیگریست! ماجرا از این قرار است که در آن رده بندی تورم و گران شدن بلیت سینما در سال های مختلف در نظر گرفته نشده و به همین خاطر فیلم های دو دهه اخیر توانسته اند با توجه به گران تر شدن بلیت های سینما ، جدول پرفروش ها را به تسخیر خود درآورند.

حامد بهروزی بازدید : 395 شنبه 26 مرداد 1392 نظرات (0)

این فهرست شامل فیلم هایی می شود که فروش آنها هم بر حسب باکس آفیس آمریکای شمالی موجود بوده که با عنوان Domestic از آن یاد می کنند و هم بر حسب باکس آفیس دیگر کشورها که از عنوان Foreign برای آن استفاده می شود.مجموع ای دو باکس آفیس نشان می دهد چه فیلمی توانسته در سراسر جهان از لحاظ فروش گیشه موفق تر از بقیه عمل کند.

همانطور که در ادامه می بینید آواتار فیلم علمی-تخیلی جیمز کمرون توانسته با رقمی نزدیک به 2 میلیارد و 800 میلیون دلار بر صدر جدول پرفروش ها تکیه بزند.جالب اینکه قبل از این فیلم ، این رکورد دست فیلم دیگر او یعنی تایتانیک بود.نکته مهم در رده بندی فیلم های پرفروش این است که فروش محصولات خانگی این جور فیلم ها مانند دی وی دی ها ،و بلو-ری ها در این اعداد و ارقام محاسبه نشده اند و این فروش ها فقط بر حسب فروش در گیشه و بلیت های فروخته شده اند.

در ادامه مطلب بخوانید...

 

 

حامد بهروزی بازدید : 1416 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

در سال 1752 "جاشوا"  و "ناومی کالینز " به همراه پسر کوچکشان بارناباس ، لیورپول را ترک می کنند تا در آمریکا از راه ماهیگیری زندگی جدیدی را شروع کنند ولی نفرین خانوادگی دست بردار آنها نیست .پس از دو دهه اکنون بارناباس بزرگترین سرمایه دار شهر است ، جوانی پولدار ،قدرتمند و دخترباز ...ولی او با شکستن قلب "آنجلین بوکارت" دچار اشتباه بزرگی می شود .آنجلین که یک جادوگر است به علت علاقه ی شدیدش به بارناباس نمی تواند او را بکشد و تصمیم می گیرد که او را به یک ........

در ادامه مطلب بخوانید...

 

حامد بهروزی بازدید : 289 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

بیلی بین مدیر عامل باشگاه بیسبال Okland A's  پس از باخت تیمش در بازی محله ی پلی_آف ، بهترین ستاره های تیمش را از دست می دهد و با بودجه ای بسیار کم مجبور است تیمش را دوباره جمع کند و برای اینکار از یک آنالیزور کمک می گیرد. آنها با استفاده از یک روش محاسبه ای و آماری می خواهند این تیم بیسبال را به مسابقات قهرمانی ببرندولی به باور خیلی ها بیسبال در آمار و ارقام نمی گنجد.

در ادامه مطلب بخوانید...

 

 

حامد بهروزی بازدید : 725 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (1)

چند روز پیش بود که توی یکی از شبکه های اجتماعی با خبری روبرو شدم که ادعا می کرد جانی دپ از دنیای بازیگری خداحافظی کرد زود دست به کار شدم و در اینترنت به دنبال درست یا غلط بودن این خبر گشتم.

جانی دپ در مصاحبه ای که با شبکه خبری BBC داشته عنوان کرده که احتمال بازنشستگی وی در آینده ای نزدیک چندان هم بعید نیست وی گفته که تصمیم ندارد که کار بازیگری را تا آخر عمر ادامه دهد و احتمال بازنشستگی او.... 

 

 

حامد بهروزی بازدید : 407 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

در قرن نوزدهم در فرانسه کبیر مردی به نام ژان والژان به خاطر دزدی یک تکه نان به زندان می افتد و پس از 19 سال به صورت آزادی مشروط از زندان رها می شود.والژان که اکنون چیزی برای از دست دادن ندارد تحت تاثیر بخشش یک کشیش قرار می گیرد و تصمیم می گیرد که زندگی تاره ای برای خود بسازد و خودش را به کمال برساند ولی در این راه باید آرادی مشروط خود را بشکند و چنین می کند بازرس ژاور که خود مابین خوبی و بدی اسیر است و تنها می پندارد که قانون  راه درست است مسئول پیدا کردن این فراری می شود . پس از سالها والژان به یک مرد کامل و محترم تبدیل شده و... 

درباره ما
در این وبلاگ قرار نیست خیلی تخصصی فیلم نقد کنیم فقط یک عشق فیلم برداشتهاش رو از فیلم هایی که می بینه به اشتراک می زاره و از "دریچه" خودش به فیلم ها نگاه می کنه .."م.ش"
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما کدام یک از کارگردانان زیر پرونده کاری موفق تری داشته است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 40
  • کل نظرات : 47
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 91
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 334
  • بازدید ماه : 848
  • بازدید سال : 5,947
  • بازدید کلی : 106,172