loading...
[دریچه]
حامد بهروزی بازدید : 361 جمعه 10 شهریور 1396 نظرات (1)

ماجرای فیلم ترسناکی که پروژه ساخت آن 15 سال طول کشید!

 

فیلم "The Evil Within" یا به فارسی "اهریمن درون" در سال 2017 میلادی از سوی کمپانی ویژن منتشر شد اما نکته جالب این فیلم در این است که پروژه ساخت این فیلم در سال 2002 میلادی کلید خورده بود.

 

ماجرا از کجا شروع شد؟

ماجرا از جایی شروع شد که کارگردان این فیلم یعنی "اندرو گتی" در سال 2000 میلادی میلیون ها دلار از پدر بزرگ سرمایه دار خود به ارث برد. با وجود اینکه گتی همیشه به مواد مخدر اعتیاد داشت و در تمامی مرحل زندگی اش با آن دست و پنجه نرم میکرد ولی باز هم همیشه خلاقیت خود را در هرکاری نشان میداد. تلفیق زندگی سرمایه داری و مواد مخدر باعث شده بود که وی همیشه با کابوس های خود زندگی کند، کابوس هایی که راه فراری از آنها نبوده و نیست. او تصمیم میگیرد در مورد زندگی که در درون ذهنش و در دنیای خواب هایش می گذرد فیلمی بسازد و ثمره آن می شود فیلم "اهریمن درون." این فیلم عجیب و غریب بازتابی است از کابوس های عجیب و درهمی که اندرو گتی در طول زندگی کوتاه خود میدیده است.

 

چرا 15 سال طول کشید؟

پروژه ساخت فیلم در سال 2002 شروع شد ولی به دلایل مختلفی مانند مشکلات مالی، درگیری عوامل کار و شکایت یکی از استودیو های فیلم سازی، بخش تصویربرداری این فیلم تا سال 2008 طول کشید اما هیچ یک از این دلایل باعث اصلی طول کشیدن پروسه تصویربرداری نبود. گتی تا حدی غرق در خلاقیت سینمایی و نبوغ خود شده بود که در طول تصویربرداری پروژه تمامی لنز دوربین ها، ابزار صحنه و حتی ربات های مورد نیاز را نیز خود طراحی می کرد و این موضوع هم زمان بر بود و هم باعث آزار بازیگران و عوامل فیلم می شد. با وجود تمامی این موانع، فیلم برداری در سال 2008 به اتمام رسید اما گتی باز هم دست از افراط در خلاقیت در فیلم خود نکشید و تا سال 2015 به تدوین این فیلم ادامه داد. اندور گتی این فیلم را مانند بازتابی از زندگی خود می دانست و برای همین همانند کودک خود از آن نگهداری میکرد و به آن پر  و بال می بخشید ولی متاسفانه هیچ گاه موفق نشد محصول نهایی خود را ببیند و در سال 2015 در سن 46 سالگی درگذشت. پس از مرگ ناگهانی وی ،که بیشتر به دلیل مصرف بی رویه مواد مخدر بود، "مایک لوسری" که تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده داشت، فرایند تدوین نهایی را ادامه داد و در نهایت در سال 2017 و پس از 15 سال موفق به اکران این فیلم مرموز شد.

 



ماجرای فیلم چیست؟

داستان فیلم روایتی است سادیست وار از یک پسر جوان با مشکلات ذهنی که شروع به صحبت و دوستی با بازتاب خود درون یک آینه قدیمی می کند. این موجود که هویتی شیطانی دارد از دوران کودکی با اوست و مدام از او می خواهد که حیوانات یا انسان ها را بکشد. این قتل ها در ابتدا با کشتن گربه خانگی شروع می شود و بعدا کم کم به کشتن کودکان و بزرگترها می رسد. فیلم سعی دارد به شما بفهماند که این موجود بازتابی است از خود درونی سازنده ی فیلم و در مرحله دوم می خواهد به شما بفهماند که شما نیز نیمه ی تاریکی در خود دارید که همیشه با شماست پس شبها که می خوابید مواظب نیمه تاریک خود باشید!

 

بیبینیم یا خیر؟

جواب خود بنده به این سوال قطعا "بعله" است. تنها تصور این را بکنید که وقتی هر فریم از این فیلم را از جلوی چشم خود میگذرانید لحظه به لحظه ی پانزده سالی که پشت این فیلم خوابیده است را مزه مزه می کنید. حالا به فرض که فیلم به مزاج شما خوش نیامد، دلیل نمی شود که 15 سال تلاش دیوانه وار یک گروه را نادیده گرفت. البته این فیلم برای طرفداران ژانر وحشت لحظات پر از تصاویر مرموز و موسیقی های درگیرکننده آماده کرده است. فیلم به گونه ای مهندسی شده است که ترس شما پس از تماشای فیلم آغاز می شود، یعنی زمانی که با خود درونی تان تنها هستید یا می خواهید به سراغ خواب و تخت خواب بروید و به این فکر می کنید که شاید شما هم باید کم کم دست بکار بشوید و گربه ی خانگی تان را بکشید!


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ قرار نیست خیلی تخصصی فیلم نقد کنیم فقط یک عشق فیلم برداشتهاش رو از فیلم هایی که می بینه به اشتراک می زاره و از "دریچه" خودش به فیلم ها نگاه می کنه .."م.ش"
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما کدام یک از کارگردانان زیر پرونده کاری موفق تری داشته است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 40
  • کل نظرات : 47
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 91
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 328
  • بازدید ماه : 842
  • بازدید سال : 5,941
  • بازدید کلی : 106,166