loading...
[دریچه]
حامد بهروزی بازدید : 716 جمعه 29 شهریور 1392 نظرات (0)

موجودات فرازمینی همانگونه که از نامشان پیداست به موجوداتی گفته می شود که زیستگاه آن ها در کره ی زمین نیست و از سیاره ای به جز کره زمین وارد این سیاره می شوند و گاهی نیز در قاب سینما انسان وارد زیستگاه این موجودات می شود و با آن ها روبرو می شود.اصطلاح موجود فرازمینی  از کوچکترین باکتری فرازمینی تا موجوداتی پیشرفته تر از انسان را شامل می شود که خارج از این سیاره زندگی می کنند.این موجودات شامل طیف بزرگ و متنوعی از موجودات عجیب و غریب هستند که بیشتر توسط ادبیات و سینما به انسان ها معرفی شده اند.

در ادامه مطلب بیشتر بخوانید...

حامد بهروزی بازدید : 3442 پنجشنبه 28 شهریور 1392 نظرات (1)

پشت داستان کمدی_اکشن فیلم رنج و گنج، یک داستان جنایی آزار دهنده وجود دارد که هیچ شباهتی به یک طنز ندارد.با مطالعه داستان واقعی جنایت متوجه خواهید شد که اختلاف زیادی بین نسخه اصلی و سینمایی این فیلم وجود دارد برای مثال کاراکتر هایی حذف و کاراکترهایی نیز اضافه شده اند.در ادامه مطلب متنی را میبینید که از یک منبع معتبر برداشته و توسط خود من ودوستان ترجمه شده است .این مطلب گزارشی از شرح واقعی این جنایت است که بیشتر آن از کتاب خود شیلر که بعدها منتشر کرد برداشت شده است.

دوستانی که قصد استفاده از این مطلب را دارند لطفا از مدیر کسب اجازه کنند تا حقی از کسی ضایع نشود چون برای ترجمه و ویرایش این مطلب زحمت زیادی کشیده شده است.

در ادامه مطلب بیشتر بخوانید...

حامد بهروزی بازدید : 927 چهارشنبه 27 شهریور 1392 نظرات (0)

ارواح یا اشباح موجودات ترسناک در دنیای سینما هستند که از زمان ابتدایی ترین فیلم های ترسناک بر روی پرده سینما حضور دارند که با گذشت زمان از محدودیت ژانر ترسناک خارج شده اند و در ژانرهای دیگر نیز حضر پیدا کرده اند.در اینجا ما با فلسفه وجودی روح کاری نداریم چون فرهنگ ها ومذاهب مخلف باورهای گوناگونی نسبت به پدیده ی روح دارند ؛آنچه ما در اینجا بررسی میکنیم نمود روح و اشباه در سینما و در درون جعبه جادو است.همانگونه که گفته شد اشباه بخشی جداناشدنی از ژانر فیلم های ترسناک هستند ودر فیلم های فراونی ارواح خبیث به تصویر کشیده شده اند .

دز ادامه مطلب بیشتر بخوانید...

حامد بهروزی بازدید : 15451 چهارشنبه 27 شهریور 1392 نظرات (30)

ومپایر یا خون آشام موجودی افسانه ای و متعلق به فولکلورهای چندین فرهنگ مختلف است که از موجودات زنده و به خصوص خون تازه انسان تغذیه می کند.

در داستان های باستانی تمدن های زیادی ردی از این موجودات خون خوار به چشم می خورد اما قصه ی خون آشام ها به این گونه که ما امروزه می بینیم در قرن شانزدهم و از منطقه ی بالکان و اروپای شرقی سر چشمه می گیرد ،در قرن هفدهم مسافرانی که از بخش مرکزی اروپا می آمدند افسانه های هولناکی از موجودات خون آشام و بد ذات نقل می کردند این وحشت و ترس از موجودات خون آشام در قرن هیجدهم در مجارستان بسیار بالا گرفت تا جایی که عده ای انسان های بی گناه را به خون آشام بودن محکوم می کردند و آنها را سر به نیست می کردند .

در ادامه مطلب بیشتر بخوانید...

 

 

حامد بهروزی بازدید : 11806 سه شنبه 26 شهریور 1392 نظرات (0)

زامبی ها موجوداتی افسانه ای در فیلم ها و کتاب های ترسناک (و گاهی ژانرهای دیگر) هستند که پس از مرگ به دلایلی دوباره زنده شده اند و قصد جان انسان های زنده را دارند ؛ با اولین گاز یک زامبی از بدن یک انسان ،او را نیز به موجودی شبیه به خود تبدیل می کند و در زمانی کوتاه دسته ای عظیم از مرده های متحرک را تشکیل می دهند. زامبی ها پس از اینکه طی فرایندی از انسان به زامبی تبدیل می شوند دیگر قدرت تفکر خود را از دست می دهند و موجوداتی احمق و بی عقل و البته وحشی هستند که انسان هارا به عنوان طعمه می بینند وبه سوی آنها حمله ور می شوند تا بتوانند ار آنها تغذیه کنند.زامبی ها در ابتدا با ژانر ترسناک قدم به دنیای سینما گذاشتند ولی این موجودات خطرناک افسانه ای به یک ژانر خاص پایبند نماندند و پای خود را به ژانرهای دیگری همچون کمدی ،رمانس و علمی تخیلی نیز باز کردند.وقتی می گوییم زامبی ها موجوداتی دوباره زنده شده هستند بی اختیار ذهن ما خون آشام ها ، مومیایی ها و موجوداتی از این قبیل را نیز در این گروه قرار می دهد ولی باید توجه داشت که این موجودات با هم متفاوت هستند و هر کدام در ادبیات و سینما جایگاه جداگانه ای برای خود دست وپا کرده اند.

در ادامه مطلب بخوانید...

 

 

حامد بهروزی بازدید : 1088 سه شنبه 26 شهریور 1392 نظرات (0)

دنیل ،‌آدریان و پاول ؛ سه بدنساز با هیکل هایی درشت در میامی آمریکا هستند که در باشگاه بدن سازی سان جیم کار می کنند و رویای زندگی آمریکایی را در سر دارند.دنیل تحت تاثیر حرف های جانی وو قرار می گیرد و تصمیم می گیرد که زندگی خودش را بهتر کند . سپس با کمک آدریان و پاول تصمیم به ربودن یکی از مشتری های ثروتمند باشگاه بدن سازی می گیرند تا به زور او را مجبور به امضا کردن مدارکی کنند که در آنها اموال خود را به این سه نفر واگذار می کند ولی از آنجا که کارها طبق نقشه پیش نمی روند این سه نفر مجبور می شوند که دست به کارهای وحشتناکی بزنند.

در ادامه مطلب بخوانید....

 

 

حامد بهروزی بازدید : 2429 پنجشنبه 07 شهریور 1392 نظرات (4)

در طول تاریخ صدها نویسنده برای شخصیت ها و داستان های خود دنیاهای فانتزی خلق کرده اند این کار به آنها کمک می کرده  که محدودیت های دنیای زمینی را کنار بگذارند و در فضای بی پایان ذهن خلاقشان این سرزمین ها را گسترش دهند ، برای آنها نقشه طرح کنند ، ویژگی مشخص کنند ، قانون طرح کنند و در نهایت با قرار دادن شخصیت ها در این سرزمینها داستان هایی خلق کنند که برای همیشه در یادها باقی بمانند البته گاهی اوقات انتخاب یک فضای خیالی و ساختگی به دلیل فشار حاکمان و حکومت وقت بوده و در برخی موارد صرفا برای جذابیت و زیبایی داستان بوده .

هر چند هر یک از این سرزمین ها در عرصه ادبیات به مخاطبان معرفی شده اند ولی بی شک دنیای سینما بزرگترین نقش را در همه گیر کردن آنها داشته است؛ شاید اگر سینما گران غربی به این دنیاها رنگ و لعاب نمی دادند و پای آنها را به پرده نقره ای باز نمی کردند این سرزمین های رویایی و دوست داشتنی امروز فقط در قالب کتاب ها باقی می ماندند و همچون شخصیت های شاهنامه سزرمین ما در گوشه ای از تاقچه مادر بزرگ خاک می خوردند.

 

 

حامد بهروزی بازدید : 331 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

فهرست زیر شامل ده کارگردانی است که در مجموع فیلم های ساخته شده توسط آنها بیشتر از بقیه فروش داشته و بعد بر اساس میانگین فروش هر فیلم آنها رتبه شان مرتب شده پس بنابر این انتظار نداشته باشید که جیمز کامرون را در صدر این فهرست ببینید چون توسط جورج لوکاس کهنه کار اشغال شده.کارگردان های پرکار و البته کسانی که فیلمهایشان اغلب جزء بلک باسترها هستند در بالای این جدول حضور خواهند داشت و نکته دیگر اینکه فروش فیلم ها بر اساس گیشه های آمریکای شمالی است.

حامد بهروزی بازدید : 367 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

این دو فهرست شامل بازیگران زن و مردی هستند که فروش فیلم های آنها در مجموع بیشتر از بقیه بازیگران است . تمامی این بازیگران در فیلم های خاطره انگیز فراوانی بازی کرده اند . در مورد این بازیگران می شود گفت که موفقیت فیلم هایشان باعث شهرتشان شده و نه اینکه نام آنها باعث فروش فیلم ها شود البته در بین فیلم هایشان می شود عناوینی یافت که با موفقیت چندانی روبرو نشده اند. اما در کل اینان بهترین های سینما هستند هر چند نام افرادی مانند دی کاپریو در این فهرست خالیست.

 

 

تعداد صفحات : 4

درباره ما
در این وبلاگ قرار نیست خیلی تخصصی فیلم نقد کنیم فقط یک عشق فیلم برداشتهاش رو از فیلم هایی که می بینه به اشتراک می زاره و از "دریچه" خودش به فیلم ها نگاه می کنه .."م.ش"
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما کدام یک از کارگردانان زیر پرونده کاری موفق تری داشته است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 40
  • کل نظرات : 47
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 91
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 319
  • بازدید ماه : 833
  • بازدید سال : 5,932
  • بازدید کلی : 106,157